Reader's Digest

Reader's Digest UK eli maailman suosituimman lehden, Valittujen Palojen, Britannian painos on täynnä inspiroivia tosielämän tarinoita, kiehtovia faktoja, ääneen naurattavia vitsejä ja paljon paljon muuta. Se on ainutlaatuinen lehti, jonka koko perhe voi jakaa ja josta kaikki voivat nauttia kuukaudesta toiseen.

Lehden joka numerossa loistavat kolumnistit antavat vinkkejä, neuvoja ja suosituksia terveyteen, matkailuun, ruokaan, puutarhanhoitoon, teknologiaan, autoihin, talouteen, musikkiin ja moniin muihin kiinnostaviin asioihin. Välttämättömiä vinkkejä, jotka tekevät elämästä helpompaa, yksinkertaisempaa ja hauskempaa.

Ei saatavilla*

* Valitettavasti meillä ei tällä hetkellä ole voimassa olevaa tarjousta tästä lehdestä. Ole hyvä ja tutustu muihin loistaviin lehtitarjouksiin alla. :)

Saattaisit pitää näistä lehtitarjouksista

Reader's Digest on yhdysvaltalainen yleishyödyllinen perhelehti, joka ilmestyy 10 kertaa vuodessa. Lehden pääkonttori sijaitsee New Yorkissa.

Reader's Digestin 49 maailmanlaajuista painosta 21 kielellä tavoittaa yli 40 miljoonaa henkilöä yli 70 maassa. Lehden painosten yhteenlaskettu maailmanlaajuinen levikki on 10,5 miljoonaa, mikä tekee siitä levikiltään suurimman maksullisen lehden. Sitä julkaistaan myös pistekirjoituksena, digitaalisena, äänilehtenä sekä suurikirjaimisena versiona.

Fyysiseltä kooltaan Reader's Digest on kompakti, noin puolet suurimmasta osasta muista lehdistä. Tästä syystä lehden alkuperäinen slogan oli "Amerikka taskussasi".

Reader's Digestin historiaa

Lehden perusti vuonna 1922 DeWitt Wallace, joka oli toipumassa Ensimmäisessä maailmansodassa saaduista sirpalehaavoista. Hän sai idean kerätä maistiaisia suosikkiartikkeleista useista eri aiheista ja useista eri kuukausilehdistä, tiivistää ja uudelleenkirjoittaa niitä sekä yhdistää ne yhdeksi lehdeksi.

Perustamisestaan lähtien Reader's Digest on säilyttänyt konservatiivisen ja kommunismin vastaisen näkökantansa poliittisiin ja sosiaalisiin kysymyksiin. DeWitt ja hänen vaimonsa Lila Bell Wallace toivoivat lehden tuottavan alun perin 5 000 dollaria. Wallacen oikeansuuntainen arvio siitä, mitä massamarkkinoiden potentiaalinen yleisö halusi lukea johti lehden nopeaan kasvuun. Vuoteen 1929 mennessä lehdellä oli 290 000 tilaajaa ja se oli tuottanut 900 000 dollaria.

Lehden ensimmäinen kansainvälinen painos oli Iso-Britannian painos, joka perustettiin vuonna 1938.

Lehden formaatti oli usean vuosikymmenen ajan sama: 30 artikkelia per numero (yksi jokaiselle päivälle), sanastosivu, anekdootteja, sitaatteja, vitsejä ja aforismeja sekä yksi pidempi, usein kirjasta tiivistetty artikkeli lehden loppupuolella. Nämä kaikki oli lueteltu lehden sisällysluettelossa etukannessa. Kunkin artikkelin alussa oli pieni yksinkertainen piirros. Nykyään lehti sisältää enemmän värikkäitä, huomiota herättäviä ja jopa räikeitä grafiikoita ja kuvia sekä pienempiä juttuja artikkelien välissä. Sisällysluettelo sijatisee nykyään lehden sisäsivuilla.

Katso lehti muualla verkossa:

Kenelle?

Koko perheen lehti heille, jotka haluavat tietää enemmän

Ilmestyy

10 numeroa vuodessa

Julkaisija

Reader's Digest

Päätoimittaja

Tom Browne

Ensimmäinen numero

1938

Levikki

100 000 (readersdigest.co.uk)

Lukijamäärä

430 000 (readersdigest.co.uk)

Lukijaprofiili

56 % naislukijoita, 44 % mieslukijoita

Irtonumero

Ei irtonumeromyynnissä Suomessa

ISSN

00340405

Maa

Iso-Britannia

Kieli

englanti

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram