Woman's Day on yhdysvaltalainen, kuukausittain ilmestyvä naistenlehti, joka käsittelee aiheita, kuten kodinhoito, ruoka, ravitsemus, fyysinen kunto, fyysinen vetovoima ja muoti. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1931. Nykyään sitä julkaisee Hearst.
Lehti on yksi "seitsemästä siskosta" – ryhmästä lehtiä, jotka on perinteisesti suunnattu naimisissa oleville perheellisille naisille. Muut edelleen julkaistavat lehdet kyseisestä ryhmästä ovat Better Homes and Gardens, Good Housekeeping, Family Circle ja Redbook.
Huippusuosittu naistenlehti
Woman's Day on korvaamaton resurssi yli 20 miljoonalle naiselle ympäri maailmaa. Se on lehti, joka puhuu lukijoiden arvoille ja keskittyy naisille tärkeisiin asioihin. Se tarjoaa älykkäitä ratkaisuja keskeisimpiin kysymyksiin terveydestä, kodista, ruoasta, tyylistä ja taloudesta, mutta vaalii myös perheen, ystävien ja yhteisöjen kanssa luotuja suhteita.
Lehti tarjoaa lukijoilleen innostavia oivalluksia ja uusia ideoita niin painettuna lehtenä, netissä kuin Facebookin ja Instagramin kaltaisissa sosiaalisissa medioissakin. Woman's Day inspiroi uskollista yleisöään toteuttamiskelpoisilla ja samaistuttavilla työkaluilla, jotka johdattavat kohti elinvoimaista, terveellistä ja mielekästä elämää.
Woman's Day on suunniteltu sille, miten me elämme nyt – vahva ääni, joka tarjoaa yksinkertaisia, mutta luotettavia ideoita jokapäiväisiin askareisiin. Selkeä ulkoasu ja integroidut mediaominaisuudet kuvastavat paitsi lukijoiden herkkyyttä, myös toimituksen sitoutumista tuoreelle ajattelulle. Woman's Day todellakin on välttämätön opas parhaaseen mahdolliseen päivään.
Woman's Day -lehden historiaa
The Great Atlantic & Pacific Tea Company (paremmin tunnettu nimellä A&P) alkoi julkaisemaan yhdysvaltain painosta ilmaiseksi ruokakaupoissaan. Lehti sisälsi ruokaohjeita ja sen tarkoitus oli tarjota asiakkaille ateriaideoita sekä saada heidät ostamaan enemmän. Avattuaan ensimmäisen modernin supermarketin Braddockiin, Pennsylvaniaan, A&P perusti Woman's Daytä varten kokonaan oman tytäryhtiön, Stores Publishing Companyn. Samalla lehti muuttui maksulliseksi ja laajentui käsittelemään lastenhoitoa, ompelua ja käsitöitä, ruoanvalmistusta, kodin sisustusta sekä terveyttä.
Vain A&P-kaupoissa myytävän lehden levikki kohosi vuoteen 1944 mennessä kolmeen miljoonaan ja neljään miljoonaan vuonna 1958, jolloin lehti myytiin Fawcett Publicationsille. Vuonna 1965 lehden levikki oli jo 6,5 miljoonaa.
1960-luvun puolivälissä lehti julkaisi mainoksen, jossa todettiin:
"Woman's Day ei kerro hauskoja tarinoita tai sisällä muotikuvia sellaisista vaatteista, joihin sen lukijoilla ei ole varaa. Woman's Day on kotiäidin luotettu neuvonantaja hänen valitsemassaan ammatissa päivästä toiseen. Se on meidän ammatti. Ja olemme ylpeitä siitä."
Fawcett myytiin vuonna 1977 CBS:lle, joka myi aikakauslehtiyksikkönsä myöhemmin Diamandis Communications -yritykselle. Vuonna 1988 lehti myytiin edelleen Hachette Filipacchi Médiasille, jonka Hearst osti vuonna 2011.
Päätoimittajat
- Mabel Hill Souvaine (1943–1957)
- Eileen Tighe (1957–1966)
- Geraldine Rhoads (1966–1982)
- Ellen Levine (1982–1991)
- Jane Chesnutt (1991–2010)
- Elizabeth Mayhew (2010-2012)
- Susan Spencer (2012–)
Irtonumerot ja tilaaminen Suomeen
Woman's Day -lehteä ei myydä Suomessa irtonumerona, mutta sen voi tilata kaikilla alustoilla ja laitteilla toimivana digitaalisena lehtenä. Samasta palvelusta voi tilata myös lehden vanhoja numeroita digitaalisina irtonumeroina.
Tuotekuvauksen lähteenä käytetty englanninkielistä Wikipediaa.