Sportfack on ruotsalainen liikunta- ja urheilualan ammattilehti, jonka perustivat Marion ja Bo Areng vuonna 1992. Vuodesta 2004 lehteä on julkaissut Hjemmet Mortensen AB. Sen levikki on noin 2 200 kappaletta.
Sportsfack ei ole kuluttajalehti eikä b2b-lehti, eikä sitä myydä irtonumerona. Se on lehti, joka raportoi uutisia, uusista tuotteista, trendeistä, tuotemerkeistä, palveluista, tilastoista, myymälöistä jne.
Lehti sai Sveriges Tidskrifterin jakaman Vuoden ammattijulkaisu (Årets tidskrift, kategori fackpress) -palkinnon vuonna 2005.
Lehti heille jotka haluavat olla urheiluteollisuun voittajia
Sportfack on liikunta-alan lehti, joka on voimakkaasti ankkuroitunut urheiluteollisuuden kauppiaisiin, toimittajiin ja ketjuihin. Sen toimituksellinen sisältö kattaa urheilutrendit, tuotteet, messut, uutiset, mielenkiintoiset kaupat ja myymälät sekä talouden, lainsäädännön ja markkinoinnin.
Toimituksellinen idea on nostaa esiin hyviä esimerkkejä, jotta teollisuus voi oppia heiltä, jotka ovat saaneet aikaan jotain poikkeuksellisen hyvää. Kuusi kertaa vuodessa lehdessä julkaistaan lajikohtaisia liitteitä, kuten pyöräily, golf ja talviurheilu.
Sportfackista ilmestyy 12 numeroa vuodessa. Vuoden aikana ilmestyvät myös Sportregistret ja Cykelregistret, jotka esittelevät aktiivisia alan toimijoita. Viimeisin Sportregistret oli 350-sivuinen julkaisu ja se sisälsi tavarantoimittajien esittelyjä, tuotemerkkirekisterin, tuoteryhmärekisterin, tuotekategoriarekisterin, organisaatioita, ketjuja ja lainsäädäntöä.
Lehti valitsee vuosittain vuoden urheilutuotteen, urheilubrändin, lasten urheilubrändin, ruotsalaisen tuotemerkin, tulokkaan, innovaation sekä vuoden ympäristömerkin.