RIISTA on suomalainen metsästyslehti. Lehteä julkaisee Outdoor Media ja sen päätoimittajana toimii Tero Kuitunen. Lehden painos on noin 15 000 kappaletta.
Miksi kannattaa tilata Riista-lehti?
Korkealuokkainen Riista edustaa nykyaikaista metsästyskulttuuria, jossa moderni teknologia kohtaa perinteiset metsästystavat.
Riista on sloganinsa mukaisesti "100 % metsästystä". Lehti käsittelee metsästystä laajasti ja monesta eri näkökulmista sekä pyrkii antamaan lukijoilleen uutta tietoa. Lehden jokaisessa numerossa on jahtijuttuja, ase- ja varuste-esittelyjä, testejä sekä artikkelisarjoja, jotka tuovat uutta tietoa suomalaisille metsästäjille.
Lehti jakaa metsästyksen tuoreimmat uutiset ja tapahtumat. Sen sivuilta lukija löytää metsästyksen uusimmat virtaukset: aseet, pyyntimenetelmät ja varusteet. Ase- ja tuotetestit tarjoavat lukijoilleen välineitä, joilla syntyvät niin hyvät ostokset kuin onnistuneet eräretketkin.
Metsästystiedossa on se hyvä puoli, ettei se vanhene ihan hetkessä. Lait ja asetukset toki muuttuvat, mutta käytännön erävinkit pysyvät samoina ja kulkevat sukupolvelta toiselle. Tästä syystä monet säilyttävät myös Riista-lehden myöhempiä lukukertoja varten.
Riista-lehden toimittajat ja muu tekijäkunta ovat asiantuntivia metsästysharrastajia, joiden kokemukset kumpuavat eri puolilta Suomea ja ulkomaisista jahdeista.
Riista-lehti ei kalpene muille erälehdille ulkoasunsa tai sisältöntä puolesta, vaan sen sivuilta huokuu aito erätunnelma. Lehden jokaisessa numerossa on vähintään 74 sivua luettavaa.
Lehden historiaa
Ajatus pelkästään metsästykseen keskittyneestä lehdestä oli saanut alkunsa jo vuonna 2005. Ensimmäinen Riista-lehden numero julkaistiin tammikuussa 2007, jolloin lehteä julkaisi myös suosittua Rekyyli-aselehteä julkaissut Fire-kustannus Oy.
Lehden idea oli alusta alkaen luoda lehti suomalaisille metsästäjille, joka käsittelisi vain metsästystä, eikä lainkaan kalastusta, kuten suurin osa muista erälehdistä. Tavoitteena oli tuoda markkinoille korkealaatuinen metsästyslehti, joka näytti hyvältä ja oli tiukkaa asiaa kannesta kanteen. Riista-lehden tavoitteena oli tehdä sama metsästysalan journalismille, mitä Rekyyli oli tehnyt aiemmin asealan vastaavalle.
Fire-kustannut ajautui konkurssiin vuonna 2012, jolloin sekä Riista- että Rekyyli-lehtien julkaiseminen päättyi. Outdoor Media Oy osti Riista-lehden oikeudet ja alkoi julkaisemaan jälleen lehteä vuodesta 2013 lähtien.
Nykyään Riista on vakiinnuttanut paikkansa laadukkaana metsästyslehtenä kaikkien metsästysharrastajien keskuudessa.
Riista-lehden nettisivuilla voit lukea uutisia, artikkeleja ja blogeja, katsella videoita sekä keskustella metsästämisestä. Modernin erälehden tapaan Riista on myös Facebookissa.
Outdoor Media
Riista-lehteä julkaiseva Outdoor Media tarjoaa laadukkaita, alansa johtavien asiantuntijoiden tekemiä aikakauslehtiä ja muita julkaisuja heille, joiden sydän on ulkona.
Outdoor Median lukijat liikkuvat paljon ulkona ja haluavat saada enemmän irti vapaa-ajastaan. Julkaisijan tehtävä on laajentaa lukijoidensa osaamistaan tuottamalla heille hyödyllistä, jotta he voivat nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja sen tarjoamista fyysisistä haasteista.
Outdoor Median aikakauslehdet ovat asiantuntevia ja arvostettuja julkaisuja, jotka tavoittavat aktiiviset ja ekologisesti valveutuneet edelläkävijät.