Kerrang!

Kerrang! maailman myydyin viikoittain ilmestyvä rock-ja heavy metal -lehti, joka tarjoaa tuoreimmat uutiset, parhaiden rock-tähtien haastattelut sekä tietoa uusimmista bändeistä. Slipknotista Bring Me the Horizoniin, heavy metallista metalcoreen ja punkiin, se vie sinut lähemmäksi rakastamaasi musiikkia.

Lisäksi uusien albumien arvosteluja, mahtavia uusia ominaisuuksia, kuten elämän pelastaneita kappaleita, rokkitähden anatomiaa, julisteita ja Kerrang!in viralliset rock-listaukset.

Rock-musiikin tärkein opas Kerrang! tilattavissa nyt Suomeen vuoden määräaikaistilauksena, joka sisältää 52 numeroa. Live life loud!

Osastot: , Avainsanat tuotteelle , ,

Kuvaus

Kerrang!-lehden logo

Kerrang! on brittiläinen rock-musiikille omistettu aikakauslehti, jota julkaisee hampurilainen Bauer Media Group. Se ilmestyi ensimmäistä kertaa vuonna 1981 Sounds-sanomalehden liitteenä. Se on saanut nimensä onomatopoeettisesta äänen sanasta, joka syntyy kun sähkökitaralla soitetaan voimasointu. Kerrang! oli alun perin omistettu uuden aallon brittiläisille heavy metal- ja hard rock -bändeille. 2000-luvun alussa siitä tuli Britannian myydyin musiikkilehti.

Missio

Kerrang! on yksi jännittävimmistä nuorisokulttuurin brändeistä. Se on kaikkialla, missä sen yleisökin. Yli 35 vuotta elänyt brändi ei ole vain musiikkilehti, vaan myös radioasema ja tv-kanava, joka näkyy ja kuuluu kaikilla alustoilla; tabletilla, mobiililla, sosiaalisessa mediassa, gaaloissa ja kiertueella – kaikkialla, missä nuoret nauttivat kovista äänistä.

Se on Metallican suosikkilehti ja Iron Maiden -juttujen koti. Lehti, joka toi tietoisuuteen monet rock-musiikin tunnetuimmat nimet, kuten My Chemical Romance, The Prodigy, The Darkness, Marilyn Manson, Paramore, Stereophonics, Limp Bizkit, Bring Me the Horizon, You Me at Six sekä kaikki muut artistit, joilla on väliä. Ozzy Osbourne on lehden tilaaja. Kurt Cobain oli sen ystävä. Led Zeppelin, 5 Seconds of Summer, Lemmy ja Slash käyvät sen juhlissa. Okei, Axl Rose kirjoitti biisin, miten hän ei pidä siitä, mutta se olkoon kohteliaisuus.

Keskustele kenen tahansa rock-fanin kanssa Britanniassa tai maailmalla ja hän kertoo, että Kerrang! on synonyymi rock-faniudelle. Puhu lehden lukijoille nyt ja puhut heille koko elämän. Se vie lukijansa yhä syvemmälle niiden ihmisten sydämiin ja mieliin, jotka määrittelevät heidät. Se luo emotionaalisia yhteyksiä. Haluat varmasti olla osa sitä?

Kerrang! on:

  • Äänekäs. Sekä sisällön että designin puolesta. Mediaympäristössä, joka on usein liian beige ja konservatiivinen, Kerrang! karjuu jännistystä.
  • Vaihtoehtoinen. Kerrang! on erilainen ja niin ovat myös sen lukijat. Älykkäitä, itsepäisiä ja elämähaluisia.
  • Uskottava. Nyt 35-vuotias lehti on nostanut esiin kaikki tärkeimmät rockbändit ja nauttii loistavan aikakauslehden ansaitsemaa kunnioitusta.
  • Tavoitteellinen. Kerrang!in vertaansa vailla olevien yhteyksien kautta sen sivut ovat inspiroivaa luettavaa kaikille, jotka haluavat päästä jonain päivänä lehteen itse.
  • Solidaarinen. Lukijoiden innostamisen lisäksi lehti toimii suunnannäyttäjä yhteisössä, johon he kuuluvat. Sen äänensävy on aina muita kunnioittava ja tukeva.

Kerrang! on rock-musiikkia ja sen kaiken sydän on lehdessä. Se on maailman myydyin musiikin viikkolehti ja sitä myydään kolme kertaa enemmän kuin sen pahinta kilpailijaa, NME:tä. Ei ole siis mikään ihme, että se houkuttelee rock-musiikin suurimpia tähtiä ja legendoja.

Kerrang! Awards

Kerrang! Awards on vuodesta 1993 lähtien Kerrang!-lehden vuosittain järjestämä palkintogaala. Gaalassa esiintyy merkittäviä artisteja ja sitä juontavat musiikin alalta tunnetut julkisuuden henkilöt. Osa gaalasta televisioidaan. Guinnessin mukaan Kerrang! Awards on Britannian tunnetuin palkintogaala.

Lehden historiaa

Kerrang! perustettiin 6. kesäkuuta 1981, jolloin se ilmestyi kertaluonteisena Sounds-sanomalehden liitteenä. Lehden päätoimittaja oli Geoff Barton ja sen ensimmäisen numeron kannessa esiintyi AC/DC:n Angus Young. Kuukausilehtenä perustettu lehti alkoi ilmestymään ensin kahden viikon välein ja vuodesta 1987 lähtien viikoittain. Sen alkuperäinen omistaja oli United Newspapers, joka myi sen EMAP:lle vuonna 1991.

Vielä 1980- ja 1990-luvuilla lehden kannessa esiintyi useita trash- ja glam metallibändejä, kuten Mötley Crüe, Slayer, Bon Jovi, Metallica, Poison ja Venom, mutta ne jäivät pois, kun Nirvanan kaltaiset grungebändit tulivat suosituksi. Lukijat ovat usein kritisoineet lehden tapaa suosia suosituksi tulevia musiikkitrendejä.

Lehden suosio nousi jälleen vuonna 2000 päätoimittaja Paul Reesin palkkaamisen jälkeen, kun nu metal -genren bändit, kuten Limp Bizkit ja Slipknot, tulivat suosituksi. Rees siirtyi Q-lehteen ja Ashley Bird otti päätoimittajan tehtävät vuosina 2003-2005. Lehden myynti lähti nopeaan laskuun vuonna 2003, kunnes Paul Brannigan tuli päätoimittajaksi toukokuussa 2005.

Termin "trash metal" mainitsi ensimmäistä kertaa Kerrang!n toimittaja Malcolm Dome numerossa 62 (1984) viitatessaan Anthraxin kappaleeseen "Metal Trashing Mad". Tätä ennen Metallican James Hetfield oli kuvaillut heidän soundiaan power metalliksi. Emo- ja metalcore-tyylilajien syntymisen myötä nämä suuntaukset alkoivat olemaan enemmän esillä Kerrang!ssa. Tämä ei ollut kaikkien lukijoiden mieleen.

Vuonna 2008 EMAP myi lehden sen nykyiselle omistajalleen Bauer Media Groupille. Brannigan jätti lehden 2009 ja hänen tilalleen päätoimittajaksi tuli Nichola Browne. Hän jättäytyi pois huhtikuussa 2011 ja päätoimittajaksi tuli entinen NME:n toimittaja ja GamesMaster-peliohjelman varapäätoimittaja James McMahon.

Verkkosivut

Lehden verkkosivuston www.kerrang.comin perusti Dan Silver kesällä 2001. Sivusto tarjoaa lehteen liittyvää lisäsisältöä sekä tietoa nykyisistä bändeistä ja tulevista tapahtumista. Sivustolta löytyy myös Kerrang!in verkkokauppa, podcasteja, keskustelupalsta, TV ja radio.

Omien sivujen lisäksi lehteä voi seurata sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.

Lisätiedot

Kenelle?

Rock-musiikin ystäville

Ilmestyy

52 numeroa vuodessa

Julkaisija

Bauer Media Group

Päätoimittaja

James McMahon

Ensimmäinen numero

kesäkuussa 1981

Levikki

24 207 (ABC 2015)

Lukijaprofiili

lukijoiden keski-ikä 22 vuotta

Irtonumero

Ei irtonumeromyynnissä Suomessa

ISSN

0262-6624

Maa

Iso-Britannia

Kieli

englanti

TilaaLehti.fi logo
TilaaLehti.fi-sivusto tarjoaa parhaat lehtitarjoukset ja tilaajalahjat yli 600 kotimaiseen ja ulkomaiseen aikakaus- ja sanomalehteen sekä muihin julkaisuihin.
hello world!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram