Harvard Business Review

Harvard Business Review on lehti vakavasti otettaville johtajille ja liikemiehille, jotka haluavat ylläpitää talous- ja johtamisosaamistaan.

HBR:n artikkelit käsittelevät johtajuutta, organisaatiomuutoksia, strategiaa, liiketoimintaa, markkinointia, taloutta ja ihmisten johtamista. Lehden syvälliset artikkelit auttavat ratkaisemaan ongelmia ja suunnittelemaan tulevaisuutta. Lehti ilmestyy 10 kertaa vuodessa.

Tilaa Harvard Business Review -lehti tänään ja teet investoinnin itseesi – aja muutosta, innovoi kasvua ja johda fiksummin!

Katso Harvard Business Review-lehtitarjous tästä ja tilaa lehti kotiin kannettuna edulliseen hintaan:

Harvard Business Review logo

Harvard Business Review (HBR) on yhdysvaltalainen yleishallinnon aikakauslehti, joka ilmestyy 10 kertaa vuodessa. Lehteä julkaisee Harvard Business Publishing, joka on Harvardin yliopiston kokonaan omistama tytäryhtiö.

HBR:n artikkelit käsittelevät laajaa valikoimaa aihepiirejä: johtajuutta, organisaatiomuutoksia, neuvotteluja, strategiaa, liiketoimia, markkinointia, taloutta ja ihmisten johtamista.

Harvard Business Review on toiminut julkaisukanavana monille tutkijoille ja hallintoajattelijoille, kuten Clayton M. Christensen, Peter F. Drucker, Michael E. Porter, Rosabeth Moss Kanter, John Hagel III, Thomas H. Davenport, Gary Hamel, C.K. Prahalad, Vijay Govindarajan, Robert S. Kaplan, Rita Gunther McGrath ja monet muut. Monet hallinnonalan konseptit ja liiketoiminnan käsitteet ovat saaneet näkyvyyttä ensimmäisen kerran HBR:ssä.

Harvard Business Review'n maailmanlaajuinen levikki on 250 000. Lehteä julkaistaan englannin lisäksi yhdellätoista muulla kielellä: kiinaksi, saksaksi, hepreaksi, unkariksi, italiaksi, japaniksi, puolaksi, portugaliksi, venäjäksi, espanjaksi ja taiwaniksi.

Lehden tehtävä on parantaa hallinnonalaa muuttuvassa maailmassa. HBR tarjoaa ammattilaisille lehden, verkkosivuston ja kirjojen kautta oivalluksia ja parhaita käytäntöjä, joiden avulla he voivat johtaa itseään ja heidän organisaatioitaan tehokkaammin.

Harvard Business Review'n historiaa

Harvard Business Review aloitti toimintansa vuonna 1922 Harvard Business Schoolin lehtenä. Lehti perustettiin Dean Wallace Donhamin alaisuudessa ja sen oli tarkoitus olla enemmän kuin tyypillinen koululehti: "Julkaisu on tarkoitettu korkeimmaksi liiketoiminnan journaaliksi, jonka kykenemme tekemään. Se ei ole koululehti, vaan tarkoitettu opiskelijoiden ja liikemiehien käytettäväksi", Donhan kirjoitti. Alunperin HBR keskittyi makroekonomian suuntauksiin sekä tiettyjen alojen tärkeimpiin kehitystuloksiin.

Toisen maailmansodan jälkeen HBR korosti suuryritysten, kuten General Motorsin, luomia uusimpia ja edistyneimpiä hallintotekniikoita. Seuraavien kolmen vuosikymmenen aikana lehti keskittyi enemmän yritysjohtajien yleishallinnon ongelmiin ja alkoi kutsumaan itseään "päätöksentekijöiden aikakauslehdeksi". Huomattavimpia tuona aikana julkaistuja artikkeleja olivat muun muassa Theodore Levittin Marketing Myopia (Markkinoinnin likinäköisyys) ja Carl R. Rogersin ja Fritz J. Roethlisbergerin Barriers and Gateways to Communication (Viestinnän esteet ja yhdyskäytävät).

1980-luvulla Levittistä tuli HBR:n päätoimittaja ja hän muutti lehteä suurelle yleisölle helpommin lähestyttävään suuntaan. Artikkeleja lyhennettiin ja lehti laajentui käsittelemään moninaisempia aihealueita. Vuonna 1994 Harvard Business School muodosti voittoa tavoittelemattoman Harvard Business Publishing -kustantamon itsenäiseksi yksikökseen. Vuosina 2006-2008 kustantamo kävi läpi muutamia uudelleenjärjestelyjä, mutta päätyi lopulta kolmeen markkinaryhmään, jotka ovat voimassa tänä päivänä: Korkeampi koulutus, joka jakaa artikkeleja ja kirjojen lukuja oppimateriaaliksi, Yritysten oppiminen, joka järjestää johtamiskursseja sekä Harvard Business Review -ryhmän, joka julkaisee Harvard Business Review -aikakauslehteä ja ylläpitää sen verkkosivustoa ja kirjapainoa.

Lehden kokemat uudistukset

Vuonna 2009 Harvard Business Review'n päätoimittajana aloitti Time magazinen entinen varatoimituspäällikkö Adi Ignatius. Hän linjasi lehden tavoitteeksi "tarjota informaatiota ajanhengessä, jossa lukijamme elävät."

HBR jatkaa sellaisen tutkimuspohjaisten akateemisten teosten korostamista, joiden se uskoo auttavan lukijoita kehittämään yrityksiään ja etenemään omilla urillaan. Samalla se sisällyttää lehteen uudempia aiheita, jotka laajentavat kohdeyleisöä ja parantavat kattavuutta.

Lehti on jakanut vuodesta 1959 McKinsey-palkintoja kahdelle merkittävimmälle lehdessä viimeisen vuoden aikana julkaistulle artikkelille. Palkinnon ovat saaneet muun muassa Peter F. Drucker, Rosabeth Moss Kanter ja C. K. Prahalad.

Katso lehti myös muualla verkossa:

Saatavuus ja tilaaminen

Harvard Business Review on myynnissä Lehtipisteissä kautta maan (hinta noin 22,90 €/numero) sekä tilattavissa Suomeen kotiin kannettuna vuoden tai kolmen vuoden tilausjaksolla. Vuoden tilausjakso sisältää 10 numeroa.

Tuotekuvauksen lähteenä käytetty englanninkielistä Wikipediaa.

Kenelle?

Heille, jotka haluavat ylläpitää talous- ja johtamisosaamistaan

Ilmestyy

10 kertaa vuodessa

Julkaisija

Harvard Business Publishing

Päätoimittaja

Adi Ignatius

Ensimmäinen numero

1922

Levikki

261 211 (AAM 2014)

Irtonumero

22,90 € (Lehtipiste)

ISSN

00178012

Maa

Yhdysvallat

Kieli

englanti

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram