Heat on brittiläinen viihdelehti, jota julkaisee saksalainen Bauer Media Group. Vuonna 2004 se oli yksi Britannian myydyimmistä aikakauslehdistä yli puolella miljoonalla lukijallaan. Lehti sekoittaa julkkisuutisia, juoruja, kauneusvinkkejä ja muotia, ja se on suunnattu pääasiassa naisille, vaikkei olekaan varsinainen naistenlehti. Lehdessä on myös elokuva- ja musiikkiarvosteluja, tv-listauksia ja tunnettujen julkkisten haastatteluja. Lehden päämaja sijaitsee Lontoossa.
Ehdoton julkkisviikkolehti
Viikoittain ilmestyvä Heat on pakollinen lehti kaikille julkkisten elämää tarkasti seuraaville. Se on määritellyt kokonaisen sukupolven ja seurannut julkkiksia säälimättömästi innovoidakseen, yllättääkseen ja ilahduttaakseen yleisöään. Olipa kyseessä sitten tuoreimmat julkkisuutiset verkossa, mobiilissa, radiossa tai viikkolehdessä, tarjoaa Heat säännöllisesti "voi luoja" -hetkiä. Sen ainutlaatuinen huumori, yksityiskohtien huomioiminen ja horjumaton omiastautuminen juoruamisen ilolle saa lukijat palaamaan aina takaisin.
Heat on brändi, joka määrää populaarikulttuurin tahdin ja johtaa keskustelua kuuluisuuksien maailman ympärillä.
Julkkikset
Heat on kuuluisuuksien maailman sykkivä sydän. Se johtaa ja muut seuraavat. Eksklusiivisia juttuja Taylor Swiftin ja Calvin Harrisin orastavasta romanssista, ensimmäiset kuvat Bruce Jenneristä bikineissä sekä viimeisimpiä Hollywoodin yli pyyhkiviä trendejä.
Muoti & kauneus
Heatin lukijoilla on pakkomielle vaatekaappeihinsa ja he luottavat lehteen, joka tarjoaa heille parasta, kauneinta ja kohtuuhintaista high street -muotia. Heat kertoo, miten juuri tuon julkkiksen tai tyylitietoisen lukijan lookki on mahdollista saavuttaa.
Viihde
Heatin kattava ja uskottava viihdeosio erottaa sen kilpailijoistaan. Viihteen asiantuntijatiimi kertovat lukijoille, mitä tv-sarjoja kannattaa katsoa ja mitkä tulevista elokuvista vaikuttavat kiinnostavimmilta – unohtamatta myöskään juttuja kulissien takaa, tärkeimpiä kirjajulkaisuja, parhaita podcasteja, sovelluksia, pelejä ja ruokaa.
Heatworld
Olennainen osa Heatin brändiä on Heatworld, joka johdattaa lehden lämpöä ja tarjoaa kosketuspisteitä viidellä alustalla; aikakauslehdessä, radiossa, tv:ssä, verkossa ja sovelluksessa. Heatworld puhuttelee yleisöään joka minuutti, tunti ja päivä kattaen kaiken ja jokaisen, joka sinun tulee tuntea viihdealalta. Ja paljon kissoja. Mutta pääasiassa caturdaynä eli lauantaina.
Heatworldin kautta voit ladata lehden digitaalisia versioita, kuunnella radiota ja katsella heat TV:tä. Miksi siis mennä mihinkään muualle?
Lehden historiaa
Heat perustettiin helmikuussa 1999 yleishyödyllisenä lehtenä. Toisin kuin Emapin (nyk. Bauer) muut lehdet, se ei ollut välitön menestys ja levikki jäi alle 100 000 kappaleen. Usean nopealla uudistuksen myötä lehdestä tuli vähemmän vakavahenkinen ja enemmän juoruihin orientoitunut lehti, jonka kohderyhmää olivat ennen kaikkea naiset. Tämä johti levikin nopeaan kasvuun.
Monet julkkisten väliset suhteet, kuten Jennifer Anistonin ja Brad Pittin välinen suhde, sekä realityohjelmat, kuten Big Brother ja Pop Idol, tulivat suosituiksi lehden kannalta juuri oikeaan aikaan auttaen täyttämään sen sivuja ihmisiä kiinnostavilla asioilla. Myyntihuippunsa se saavutti, kun Jade Goody koki muodonmuutoksen ja esiintyi kannessa ensimmäisen Big Brother 3 -komennuksensa jälkeen, sekä Big Brother 7:n jälkeen, kun Nikki Grahame ja Pete Bennett olivat eronneet.
Vuosina 2009-2010 Heat kampanjoi aktiivisesti Girls Aloud -yhtyeen Nicola Robertsin kanssa solariumien kieltämisestä alle 18-vuotiailta. Kampanja oli suuri menestys ja esitys hyväksyttyyn Britannian parlamentissa vuonna 2010.
Päätoimittajat
- Barry McIlheney (1999–2000)
- Mark Frith (2000–2008)
- Julian Linley (2008–2009)
- Sam Delaney (2009–2010)
- Lucie Cave (2011–2012)
- Jeremy Mark (2012-15)
- Suzy Cox (2015-)
Lehdestä julkaistaan omaa painosta Etelä-Afrikassa.