Seventeen on suosituin kuukausittainen 12-19 -vuotiaille teini-ikäisille nuorille naisille suunnattu aikakauslehti, joka tavoittaa yli 12 miljoonaa lukijaa joka kuukausi. Jo lähes 70 vuoden ajan on Seventeen auttanut tyttöjä navigoimaan murrosiän läpi antamalla heille itseluottamusta tulla vahvoiksi ja itsevarmoiksi nuoriksi naisiksi.
Seventeen tarjoaa luettavaa muodista, kauneudesta, julkkiksista, terveydestä, koulusta ja opiskelusta, musiikista ja elokuvista, juhlista ja suhteista sekä paljon hauskaa tekemistä, kuten visoja ja pelejä. Kuule suosikkijulkkistesi kuulumiset ja näe heidän kuvia, ja lue informatiivisia ja tietoa lisääviä artikkeleita monista eri aiheista, kuten kehonkuvasta ja julkkisten muodonmuutoksista.
Aikuisuuden kynnyksellä ei tarvitse vielä käyttäytyä, kuten aikuiset. Seventeenin kauneusartikkelit käsittelevät meikkausta, hiustenhoitoa, kynsienhoitoa, ihonhoitoa ja tuoksuja. Lehdessä on myös paljon terveysasiaa: omahoitoa, fitnessiä, ruokaa, juomaa ja ravitsemusta sekä hygieniaa.
Seventeen on elämäsi käsikirja, joka on täynnä muotia ja hauskuutta. Nuorten naisten lehti kertoo uusimmat muotivillitykset, kauneusvinkit sekä ajankohtaista asiaa niin rakkaudesta, seksistä kuin terveydestäkin.
Seventeen-lehden historiaa
Seventeen on yhdysvaltalainen teini-ikäisten aikakauslehti. Se oli ensimmäinen teineille suunnattu lehti USA:ssa. Lehden lukijakunta koostuu enimmäkseen 10-19 -vuotiaista tytöistä ja naisista. Lehden ensimmäinen numero julkaistiin syyskuussa 1944.
Seventeen-lehden ensimmäinen päätoimittaja Helen Valentine haluasi tarjota teini-ikäisille tytöille toimivan roolimallin sekä tietoa heidän omasta kehityksestään. Lehti muutti teini-ikäisten roolia populaarikulttuurin kuluttajina. Tuolloin alettiin myös ensimmäistä kertaa puhua "teineistä" erillisenä väestön osana. Vuonna 1944 lehti alkoi julkaisemaan Hilda Terryn luomaa sarjakuvaa Teena, joka kertoi tyypillisen teinin elämästä. Teenaa julkaistiin kansainvälisesti yli 20 vuotta.
Seventeenin perustamisen jälkeen lehden markkinointipäällikkö Estelle Ellis Rubenstein alkoi esittelemään mainostajille teinityttöjen elämää Teena-sarjakuvan kautta myyden samalla mainostilaa Seventeenissä. Vuosina 1945-46 lehti teki lukijakyselyitä ymmärtääkseen paremmin lehden yleisöä. Lehdestä tuli tärkeä tietolähde monille tuotevalmistajille, jotka tarvitsivat apua vaativien teinikuluttajien tyydyttämiseen. Nykyään lehti viihdyttää ja edistää nuorten naisten itsetuntoa.
Tunnettu yhdysvaltalainen kirjailija ja runoilija Sylvia Plath joutui lähettämään lähes 50 juttua Seventeen-lehteen ennen kuin ensimmäinen juttu hyväksyttiin ja julkaistiin lehdessä alokuussa 1950. 1980-luvun alussa Whitney Houstonista tuli yksi ensimmäisistä mustista naisista, joka esiintyi aikakauslehden kannessa.
News Corporation osti Trianglen vuonna 1988 ja myi Seventeenin vuonna 1999 K-III Communicationsille, josta tuli myöhemmin Primedia. Primedia myi lehden Hearstille vuonna 2003. Seventeen on edelleen suosittu lehtikioskeissa, vaikka lehti on saanut paljon kilpailijoita.
Vuonna 2012 lehti joutui arvostelun kohteeksi, koska se muokkasi lehdessä esiintyneiden mallien vartaloita digitaalisesti eli photoshoppasi niitä. Monet bloggarit ja aktivistit sanoivat lehden vahingoittavan tyttöjä ja heikentävät heidän itsetuntoa. Seventeen kutsui vetoomuksen tehneitä vierailulle ja lupasi jatkossa tarjota vähintään yhden täysin muokkaamattoman kuvan numerossaan.
Seventeen-lehden pitkäaikaisimpia päätoimittajia ovat olleet Helen Valentine (1944-1953), Enid A. Haupt (1953–1970) ja Midge Richardson (1975–1993). Nykyinen päätoimittaja Michelle Tan aloitti tehtävässään vuonna 2014.