King (myös King Magazine) on vuonna 2005 perustettu ruotsalainen miesten muotilehti, jonka lukijoista noin 20 prosenttia on naisia. Lehteä julkaisee Egmont Publishing. Se ilmestyi aluksi 10 kertaa vuodessa ja vuodesta 2008 lähtien kuukausittain. Vuonna 2006 King voitti Ruotsissa Vuoden aikakauslehti -palkinnon ja vuonna 2008 lehden AD Niklas Wendt Vuoden AD -palkinnon.
Vuodesta 2008 lähtien King on julkaissut omia vaatemallistoja yhteistyössä perinteisten muotialan toimijoiden kanssa. Lehden kolme suurinta ja pitkäaikaisinta yhteistyöbrändiä ovat Brothers, Oscar Jacobson ja Jofama.
Lehden päätoimittaja, vastaava julkaisija ja perustaja on kirjailija ja tyylitaituri Per Nilsson, joka on kirjoittanut muun muassa kirjat Snyggt – en stilguide för män (2001), Modekompassen för män ja Manualen – 365 stiltips för män.
Viihdyttävä muotilehti miehille
King on muotilehti miehille, joka inspiroi ja informoi miesten muodista viihdyttävällä ja maskuliinisella tavalla (joka ei ole naisellinen tai stereotyyppinen). Se vastaa tyylikysymyksiin, joista monet eivät uskalla kysyä.
King Magazinen maailmassa muoti on kokoelma nykyaikaista ilmaisua ja taidetta. Lehden aiheet, kuten tuoksut, ihonhoito, sisustus ja digitaalinen maailma, ovat siksi sen itsestään selvää sisältöä. Lehdessä käsitellään myös muita aiheita, kuten autoja, ruokaa, juomaa, elokuvia, musiikkia ja matkailua.
Lehti ilmestyy 12 kertaa vuodessa ja se on suunnattu kaikille urbaaneille miehille, jotka haluavat tehdä vaikutuksen muihin ja tietää enemmän muodista, mutta eivät mistä etsiä. Sen pääkohderyhmää ovat 20-35 -vuotiaat miehet.
Katso myös:
- Lehden verkkosivut - vinkkejä ja neuvoja muotiin ja tyyliin, blogeja ja muuta