Cosmopolitan

Cosmopolitan on maailman suosituin nuoren naisten lehti. Se oli Suomessakin nuorten naisten eniten ostama ja lukema naistenlehti.

Kerran kuussa ilmestyvä Cosmo kertoi uusimmista trendeistä, muotivaatteista, kosmetiikasta ja ajankohtaisista ilmiöistä. Se tarjosi opastusta niin työhön, vapaa-aikaan, parisuhteeseen kuin hyvinvointiinkin, sekä haastatteli inspiroivia ihmisiä ja kiinnostavia tähtiä.

Vuoden 2018 alusta Fokus Medialle siirtyneen Cosmopolitanin Suomen painoksen julkaiseminen päättyi helmikuussa 2020.

Ei saatavilla*

* Valitettavasti meillä ei tällä hetkellä ole voimassa olevaa tarjousta tästä lehdestä. Ole hyvä ja tutustu muihin loistaviin lehtitarjouksiin alla. :)

Cosmopolitanin logo

Cosmopolitan eli Cosmo on Suomen suurin, luetuin ja tilatuin nuorten naisten lehti. Se on kaikkea mitä nuorten naisten elämään kuuluu: muotia ja kauneutta, ihmissuhteita, hyvinvointia ja viihdettä.

Cosmo seuraa tarkasti mitä maailmalla tapahtuu ja jakaa tiedon kanssasi. Lukemalla sitä saat ajankohtaista tietoa suhteista, tunteista, julkkiksista, tyyleistä, työstä, opiskelusta, seksistä, terveydestä, viihteestä, vapaa-ajasta, lifestylestä ja paljon muusta.

Cosmopolitan kulkee mukanasi kaikkialla. Voit lukea lehteä painetun lehden lisäksi digitaalisena näköisversiona älypuhelimella, tabletilla tai muulla mobiililaitteella.

Lehti tarjoaa vuoden aikana erilaisia kilpailuja, joissa voit voittaa hienoja palkintoja.

Cosmo on rohkea, säihkyvä, ylellinen, aito, ennakkoluuloton, rento ja hauska lehti täynnä asennetta!

Cosmopolitan-tilaajan edut

  • Olet sisäpiirissä ja pysyt kärryillä maailman menossa, muodissa ja kauneudessa.
  • Saat ensimmäisenä tiedon lukijatapahtumista, kuten bloggaajatapaamisista ja shoppailuilloista.
  • Tilaajana saat marraskuussa kaupan päälle kuuman mieskalenterin.
  • Yhdistelmä- ja digitilaukseen kuuluu myös digitaaliset näköislehdet ja vuoden digiarkisto, joita voit lukea netissä iPadilla tai muulla laitteella vaikka kahvilassa tai lomamatkalla.

Cosmopolitanin historiaa

Cosmopolitanin julkaiseminen alkoi Yhdysvalloissa vuonna 1886, jolloin se oli koko perheelle suunnattu lehti. Siinä oli oma osio naisille, jossa käsiteltiin muun muassa muotia, sisustamista, ruoanlaittoa, kodinhoitoa ja lastenhoitoa.

Lehden suosio kasvoi nopeasti jo aloitusvuonna. Omistaja- ja toimittajamuutosten myötä lehden lukijamäärä kasvoi 75 000:een vuoteen 1892 mennessä.

Vuonna 1905 lehden omistaja vaihtui jälleen ja siinä alettiin julkaisemaan tutkivampia artikkeleja. 1930-luvulla sillä oli lukijoita jo yli 1 700 000. Televisioiden yleistymisen myötä lehden suosio alkoi kuitenkin pikkuhiljaa hiipumaan.

Vuonna 1965 lehden nimeksi tuli pariksi vuodeksi New Cosmopolitan ja siitä tehtiin modernien sinkkujen ja uranaisten oma lehti. 1960-luvun loppupuolella lehden kansissa esiintyi enimmäkseen nuoria malleja mekoissa tai bikineissä. Lehti käsitteli yhä enemmän seksiä ja sitä, että myös naiset saavat nauttia seksistä ilman tunnontuskia. Päätoimittaja Helen Gurley Brownille sateli sekä fanipostia että ankaraakin kritiikkiä.

Vuonna 1978 julkaistiin yksi numero Cosmopolitania miehille, mutta projektista luovuttiin.

Nykyään Cosmopolitanilla on 64 kansainvälistä painosta, sitä julkaistaan 35 eri kielellä 110 maassa.

Ilmestyy

Kerran kuussa, 12 numeroa vuodessa

Julkaisija

Sanoma Magazines Finland Oy

Päätoimittaja

Stina Mäntyniemi

Ensimmäinen numero

2000

Levikki

48 714 (LT 2014)

Lukijamäärä

167 000 (KMT K15)

Lukijaprofiili

82 % naisia, 18 % miehiä

Irtonumero

4,25 € (Lehtipiste)

Maa

Suomi

Kieli

suomi

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram