The Hollywood Reporter

The Hollywood Reporter on viihdeteollisuuden tulkitseva ääni. Informatiivinen, mukaansatempaava ja vaikuttava lehti sisältää mielenkiintoisien viihdealan henkilöiden haastatteluja, elokuva-arvosteluja, elokuvajuhlien ennakkoja, katsojalukuja, box office -tilastoja, kuvareportaaseja punaisilta matoilta, viihdeteollisuuden trendejä sekä tietoa Hollywoodin muoti- ja lifestylepiireistä.

Hollywood Reporteria lukevat sekä viihdealan vaikutusvaltaisimmat persoonat että alaa seuraavat vaikutusvaltaiset henkilöt – he, jotka asettavat trendejä ja vievät kultuuria eteenpäin.

Katso tarjous ja tilaa Hollywood Reporter kätevänä digilehtenä!

Kuvaus

The Hollywood Reporter (THR) on monikanavainen yhdysvaltalainen mediabrändi, joka keskittyy toiminnassaan pääasiassa elokuviin, televisioon ja viihdealaan, mutta myös muotiin, talouteen, lakiin, teknologiaan, lifestyleen ja politiikkaan. Brändin pääkonttori sijaisee Los Angelesissa ja se on nykyään osa Guggenheim Media Entertainment Groupia. THR uudistui vuonna 2010, jolloin lehdestä tuli kooltaan isompi ja viikoittain ilmestyvä. Myös verkkosivut uusittiin ja lehdestä tuli erilliset versiot mobiiliin ja tabletille.

The Hollywood Reporter on tilattavissa Suomeen 48 kertaa vuodessa ilmestyvänä digitaalisena painoksena. Digilehti toimii kaikilla laitteilla ja alustoilla, joten pääset lukemaan sitä missä ja milloin tahansa.

Historia ja omistajat

The Hollywood Reporterin perusti ensimmäiseksi päivittäin ilmestyväksi viihdealan sanomalehdeksi William Wilkerson. Hänen kuoltuaan 1962 lehden julkaisua jatkoi hänen leskensä Tichi Wilkerson Kassel, joka myi lehden BPI:lle vuonna 1988. Tämän jälkeen lehden omistaja on vaihtunut useaan otteeseen: Verenigde Nederlandse Uitgeverijen (2006-2007), Nielsen Company (2007-2009), Prometheus Global Media (2009-2013) ja Guggenheim (2013-).

The Hollywood Reporter logo

Sisältö, uudistukset ja verkkosivusto

The Hollywood Reporter -lehden painettu lehti sisältää profiileja, alkuperäisvalokuvia ja viihdealan henkilöiden haastatteluja, artikkeleja tulevista julkaisuista, elokuva-arvosteluja ja elokuvafestivaalien ennakkoja, alan uusimpia tarjouksia, TV:n katsojalukuja, lipputulotietoja, globaalin viihdeteollisuuden trendejä ja indikaattoreita, kuvaesseitä, reportaaseja punaisilta matoilta sekä tuoreinta tietoa Hollywoodin muodista ja lifestylestä. Lehdestä ilmestyy 46 numeroa vuodessa ja lisäksi useita erillisiä erikoisjulkaisuja muun muassa tärkeimmiltä elokuvafestivaaleilta, kuten Cannesista, Torontosta, Berliinistä ja Busanista. Lehden painettu versio tavoittaa noin 74 000 lukijaa.

Vuonna 2010 toimitusjohtaja Richard Beckman palkkasi lehden päätoimittajaksi Janice Minin, Us Weeklyn entisen päätoimittajan, jonka tehtävä oli muokata päivittäisestä lehdestä suurikokoinen viikoittain ilmestyvä aikakauslehti. Kahdeksan kuukautta uudistusten jälkeen The New York Times pani merkille muutoksen tuoman menestyksen: "He onnistuivat vaihtamaan puheenaihetta siirtymällä viikkolehdeksi... isot kuvat, ylellinen paperilaatu ja loistava design ovat jokseenkin huumaavia." Monet Hollywoodin sisäpiiriläiset alkoivat kutsumaan lehteä uudeksi Vanity Fairiksi. Mainosmyynti kasvoi Minin aikana yli 50 prosenttia ja verkkosivuston kävijämäärät 800 prosentilla.

THR:n viimeisimpiä päätoimittajia ovat olleet muun muassa Alex Ben Block (1990-1999), Anita Busch (1999-2001), Howard Burns (2001-2006), Cynthia Littleton (2005-2007), Elizabeth Guider (2007-2010) sekä Janice Min (2010-).

Ensimmäinen viihdelehti verkossa

The Hollywood Reporter julkaisi alkeellista digitaalista versiota jo 1980-luvun lopulla ja vuona 1995 siitä tuli ensimmäinen päivittäinen viihdelehti, joka aloitti oman verkkosivuston. Alunperin se tarjosi lyhyitä uutisia ja pidemmät jutut olivat maksullisen palomuurin takana. Myöhemmin sivustosta enemmän riippuvainen mainosmyynnistä ja se muutettiin suurimmalta osin ilmaiseksi. Kilpailijoiden siirryttyä myös nettiin, THR on uudistanut sivustoaan useaan otteeseen. Sen verkkosivut ovat voittaneet muun muassa Jesse H. Neal -talousjournalismipalkinnon. Marraskuussa lehti julkaisi Pret-a-Reporter -tyylisivuston.

Nykyään The Hollywood Reporterin verkkosivusto HollywoodReporter.com (aiemmin THR.com) tarjoaa tuoreimpia viihdeuutisia, arvosteluja, blogeja, videosisältöä (mm. elokuva- ja TV-klippejä), kuvagallerioita sekä paljon muuta elokuviin, televisioon, musiikkiin, palkintoihin, tyyliin ja alaan liittyvää materiaalia. Comscoren mukaan sivustolla vieraili noin 12 miljoonaa kävijää kuukausittain (Comscore 2013).

Lehti on näkyvästi esillä myös sosiaalisessa mediassa: Twitter (1,75 miljoonaa seuraajaa), Facebook (1,5 miljoonaa tykkäystä) ja Instagram (379 000 seuraajaa).

Tuotekuvauksen lähteenä käytetty hollywoodreporter.comia ja englanninkielistä Wikipediaa.

Lisätiedot

Kenelle?

Hollywood-viihteen, elokuvien ja tv:n kuluttajille

Ilmestyy

Viikoittain, noin 46 numeroa vuodessa + erikoisjulkaisut

Julkaisija

Prometheus Global Media

Päätoimittaja

Janice Min

Ensimmäinen numero

3.9.1930

Lukijamäärä

74 000

Lukijaprofiili

65 % mieslukijoita, 35 % naislukijoita, lukijoiden mediaani-ikä 51

Irtonumero

Ei irtonumeromyynnissä Suomessa

ISSN

0018-3660

Maa

Yhdysvallat

Kieli

englanti

TilaaLehti.fi logo
TilaaLehti.fi-sivusto tarjoaa parhaat lehtitarjoukset ja tilaajalahjat yli 600 kotimaiseen ja ulkomaiseen aikakaus- ja sanomalehteen sekä muihin julkaisuihin.
hello world!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram