Cigar Aficionado

Cigar Aficionado on amerikkalainen miestenlehti, joka on omistettu sikareille ja muille elämän tarjoamille suurille nautinnoille: fine diningille ja viihteelle, hienoille viineille, maailman matkailulle ja taiteelle. Jokaisen numeron sydämessä on sikari: mitä polttaa, missä polttaa ja miten nauttia hyvä savut.

Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä miesten lifestyle-lehti on omistettu heille, jotka haluavat laajentaa tietämystään laadukkaista sikareista. Se sisältä sikarien arvosteluja sekä muita hyvän elämän aiheita, kuten matkailu, alkoholi, uhkapelit, muoti, urheilu ja julkisuuden henkilöt.

Ei saatavilla*

* Valitettavasti meillä ei tällä hetkellä ole voimassa olevaa tarjousta tästä lehdestä. Ole hyvä ja tutustu muihin loistaviin lehtitarjouksiin alla. :)

Cigar Aficionado logo

Cigar Aficionado yhdysvaltalainen aikakauslehti, joka on omistettu sikareiden maailmalle. Vuodesta 1992 julkaistu lehti tunnetaan maailmanlaajuisista sikarimerkkien esittelyistä, lehden kannessa esiintyneistä julkisuuden henkilöistä sekä Kuuban kauppasaarron vastustamisesta. Lehden perusti Marvin Ray Shakenin M.Shanken Communications, joka on julkaissut myös Wine Spectator -lehteä vuodesta 1976 lähtien. Lehden nykyinen päätoimittaja on Gordon Mott.

Cigar Aficionado on miesten elämäntapalehti, joka on omistettu kuluttajille, jotka haluavat laajentaa tietämystään korkealuokkaisista sikareista. Se sisältää arvioita ja makutestejä, ohjeartikkeleja sekä sikariystävällisien hotellien ja ravintoloiden arvosteluja ympäri maailmaa. Muita hyvän elämän aiheita ovat muiden muassa matkailu, hienostuneet keräilyesineet, viinit ja alkoholijuomat, uhkapelit, muoti, urheilu sekä julkisuuden henkilöt.

Lehden historiaa

Lehti syntyi vuonna 1992 unelman seurauksena luoda ylellinen lifestyle-lehti miehille, jotka eivät pelkästään halua nauttia hyvää sikaria, mutta tietävät myös asian tai kaksi siitä, miten elää hyvin. Lehden tuli kattaa sikareiden maailma, mutta käsitellä yhtä innokkaasti myös älykkäiden, fiksujen ja vaativien lukijoiden pyrkimyksiä ja kiinnostuksen kohteita.

Ennen lehden perustamista Marvin R. Shanken teki laajan markkinatutkimuksen keräämällä yli 1300-sivuisen aineiston sikarien polttajilta koskien muun muassa heidän ammattia, tuloja, varallisuutta, matkailutaipumuksia sekä juoma- ja tupakointitottumuksia. Tutkimuksen tulosten perusteella lehden kohderyhmäksi muodostui varakkaat ja omistautuneet miehet, jotka sanovat polttavansa noin kymmenen sikaria viikossa.

Cigar Aficionado aloitti lifestyle-lehtenä, joka käsitteli viinejä ja muita alkoholijuomia, matkailua, uhkapelejä ja antiikkia, sekä sikariteollisuuden henkilöiden haastatteluja. Alusta alkaen lehdessä korostuivat julkisuudesta tuttujen sikarien polttajien haastattelut ja kansikuvat. Heitä olivat muun muassa Rush Limbaugh, Bill Cosby, George Burns, JAck Nicholson ja Arnold Schwartzenegger. Uuden lehden onnistunut lifestyle-reportaasien ja julkkisloisteen yhdistäminen oli osallinen 1990-luvun sikaribuumiin.

Julkaisu saavutti ensimmäisen suuren journalistisen läpimurtonsa helmikuussa 1994, kun päätoimittaja ja julkaisija Shanken tapasi Fidel Castron Havannassa kahden tunnin haastattelussa. Sen aikana Castro kertoi tarinoita Cohiba-sikarimerkin perustamisesta ja sikareiden merkityksestä hänen elämässään vallankumouksellisena Kuuban vuoristoissa. Hän kertoi myös miten oli lopettanut sikarien polton elokuussa 1986 osana kansallista tupakoinninvastaista kampanjaa.

Cigar Aficionado on paljon enemmän, kuin kapea-alainen yhden aiheen lehti. Lukijat pääsevät uppoutumaan ajankohtaisten artikkelien pariin, kuten julkisuuden henkilöiden profiilien ja haastattelujen, poliittisten näkökulmien, golfin, autojen, urheilun, pelaamisen, matkailun, hyvien viinien, viimeisimmän miesten muodin, tyylikkäiden kellojen, elektroniikan ja gadgettien pariin.

Cigar Aficionado -lehteä ei myydä Suomessa irtonumerona (2016), mutta se on tilattavissa Suomeen vuoden määräaikaistilauksena, joka sisältää kuusi numeroa.

Tutustu lehteen myös muualla netissä:

Tuotekuvauksen lähteenä käytetty englanninkielistä Wikipediaa.

Kenelle?

Miehille, jotka haluavat nauttia elämän suurista nautinnoista

Ilmestyy

6 numeroa vuodessa

Julkaisija

M. Shanken Communications

Päätoimittaja

Gordon Mott

Ensimmäinen numero

syyskuussa 1992

Levikki

249 416 (AAM 2016)

Lukijamäärä

1 636 000 (GFK MRI Spring 2015)

Lukijaprofiili

79 % mieslukijoita, 21 % naislukijoita, lukijoiden mediaani-ikä 44 vuotta

Irtonumero

Ei irtonumeromyynnissä Suomessa

ISSN

1063-7885

Maa

Yhdysvallat

Kieli

englanti

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram