Saila-Mari Kohtala (43) on nimitetty ensi syksynä uudistuvan Gloria-lehden päätoimittajaksi.
Saila-Mari Kohtala on toiminut median ja markkinoinnin johtotehtävissä muun muassa sisältötoimisto Spoonissa, mainostoimisto Byroossa, Talentum Mediassa, Markkinointi & Mainonta -lehdessä, Sanoma Kaupunkilehdissä ja Nöjesguiden-lehdessä. Koulutukseltaan Kohtala on valtiotieteen maisteri.
Saila-Mari Kohtala aloittaa Gloriassa elokuun alussa ja samalla käynnistyy lehden uudistaminen. Vuonna 1987 perustettu Gloria on Suomen johtava muotilehti ja ylellinen lifestyle-lehti. Lehden levikki on 33 056 (Levikintarkastus 2014) ja sillä on 191 000 lukijaa (KMT Lukija 2014).
"Minulle Gloria on kuin kohderyhmänsä, eli urbaanit, modernit ja rohkeat naiset, joita ei niinkään määritä ikä vaan elämänasenne. He ovat kiinnostuneita uusimmista ilmiöistä, trendeistä ja puheenaiheista ja haluavat pitää itsestään huolta sekä panostaa laatuun. Glorian lukijan ei tarvitse todistella mitään", Saila-Mari Kohtala kertoo Sanoman tiedotteessa.
Gloria on osa Sanoma Lifestylen valikoimaa, joka on keskittynyt palvelemaan suomalaisia naisia, perheitä ja 55+ -kohderyhmää.